"Pôjde o 40 kusov nových nízkopodlažných vozidiel do dĺžky 12,2
metra, vybavených modernými technológiami (kamerový, informačný a
tarifný systém)," informoval TASR hovorca dopravcu Martin Chlebovec.
Na ich dodávku boli v súťaži predložené dve ponuky. Úspešným uchádzačom
sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus & Coach s cenou 24,4 milióna
eur.
"Úspešný uchádzač predložil ponuku na autobus Solaris Urbino 12
Hydrogen. Vysúťažená cena je o 3,6 milióna eur nižšia, než predpokladaná
hodnota zákazky, ktorá bola stanovená na 28 miliónov eur," spresnil Chlebovec. Druhým uchádzačom bola spoločnosť Toyota Central Europe - Slovakia s vozidlom Toyota Caetano.
Šéf DPB Martin Rybanský tvrdí, že vodíkové autobusy sú v súčasnosti
považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým
potenciálom do budúcnosti. "Hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v
Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku
európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až
po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy," uviedol. Dodávka týchto vodíkových autobusov by podľa neho mohla byť reálnym a doteraz najväčším "vodíkovým projektom" na Slovensku.
Vysúťažené autobusy budú podľa rámcovej zmluvy dodávané na základe
jednej alebo viacerých objednávok podľa potrieb DPB. Zadanie objednávok
je však bratislavský mestský dopravca ako objednávateľ oprávnený
podmieniť poskytnutím nenávratného finančného príspevku z fondov
Európskej únie, prípadne z dotačných finančných prostriedkov od hlavného
mesta na nákup autobusov. "Dodacia lehota je stanovená do 15
mesiacov od zadania objednávky. Po uplynutí zákonných lehôt podľa zákona
o verejnom obstarávaní DPB pristúpi k podpisu zmluvy," spresnil Chlebovec.